Pintura

Detalle del guerrero. Tablas de Heredia
Taularen zati bat. Herediako San Kristobal eliza. (Xehetasuna)

Arlo honek euskarri desberdinen gaineko asto pintura lanak aztertu, ikuskatu eta tratatzen ditu. Nagusiki mihiseak dira, Arabako Foru Aldundiaren museoetatik, eliza-ondaretik eta tokiko erakundeetatik etorritakoak.

Detalle de La captura del general Liniers. Pablo Uranga
Liniers jeneralaren atzematea, Pablo URANGArena. (Xehetasuna)

Pinturaren gaineko esku hartzeak

Kristo gurutzatua, Jose de Riberarena

Kristo gurutzatua, Jose de Riberarena, Elizbarrutiko arte sakratuaren museoa, Gasteiz

  • Egilea: José de RIBERA

  • Teknika: Mihisearen gaineko olio-pintura

  • Data: 1643

Tamaina handiko lan honetan bi urte baino gehiagotan azterlanak egiteaz gain, materialak aztertu, historia materialari buruzko bilaketa ere egin da, agiriak hustuz eta berrikuspen bibliografikoa eginez. Horrela, esku hartze kopurua eta eragina ere ezagutu ahal izan da. Gutxienez lau aldiz zaharberritu da. Esku hartze horiek koadroaren patologien hasieraren, kausen eta aplikatutako tratamenduen datu kronologikoak eman dizkigute.

Hauek izan dira esku hartzearen fase nagusiak: 1985. urteko esku hartzean erabilitako berniz geruza lodia kentzea, ukitu koipetsuak kentzea eta berriro integratzea.

Restauracion de Cristo Crucificado de José de Ribera
Zaharberrikuntza baino lehen

Restauracion de Cristo Crucificado de José de Ribera
Zaharberritu ondoren

Restauracion de Cristo Crucificado de José de Ribera
Aurpegiaren erradiografia

Restauracion de Cristo Crucificado de José de Ribera
Argi ultramorearen bidez ikusitako irudia

Restauracion de Cristo Crucificado de José de Ribera
Hondoko estratigrafia

Restauracion de Cristo Crucificado de José de Ribera
Disolbagarritasun testa 

Restauracion de Cristo Crucificado de José de Ribera
Zaharberritu ondoren

Kristo hilaren gaineko erosta

Kristo hilaren gaineko erosta. Santa Maria katedrala, Gasteiz.

  • Egilea: Gaspar de Crayer

  • Teknika: Mihisearen gaineko olio-pintura

  • Data: 1640. urtearen ingurukoa

Euskarriak deformazioak zituen, geruza piktorikoaren narriadurak eraginez. Horiek, barruko tentsioengatik eta oihalaren gainean egindako presioengatik gertatu dira. Pinturak erretxina triterpenikoko geruza lodi bat zuen, erle-argizarizkoa, herdoilduta zegoena.

Esku hartzearen aurretik azterketak eta azterlanak egin dira: erradiazio ultramorea, erreflektografia infragorria eta X izpiak. Horrez gain, laginak hartu dira ehunak, bastidoreko zura eta geruza piktorikoak identifikatzeko.

Hauxe izan da tratamendua: bastidorea ordezkatzea, herdoilduta zegoen berniza kentzea, narriatuta zeuden bi partxeen ordez ehunezko intarsiak jartzea, iztukatzea eta berriro sartzea.

restauración de Lamentación sobre Cristo muerto  de Gaspar de Crayer
Kontserbazio egoera zaharberritu aurretik

restauración de Lamentación sobre Cristo muerto  de Gaspar de Crayer
Erradiazio ultramorearen bidez ikusitako agenda 

restauración de Lamentación sobre Cristo muerto  de Gaspar de Crayer
Erreflektografia infragorria

restauración de Lamentación sobre Cristo muerto  de Gaspar de Crayer
Erradiografia orokorra 

restauración de Lamentación sobre Cristo muerto  de Gaspar de Crayer
Zaharberritu ondoren

Ama Birjina Sortzez Garbia

Armiñongo San Andres parrokia elizako Ama Birjina Sortzez Garbia, Araba

  • Egilea: Ezezaguna.

  • Teknika: Mihisearen gaineko olio-pintura

  • Data: XVII. mendea

Obraren kontserbazio-egoera ez zen ona, kokatuta zegoen tokiaren baldintzengatik eta materialen berezko zahartzearengatik. Hauek izan dira ikusitako narriadura nagusiak: oihalaren eta eusteko iltzeen herdoiltzea eta onddoen eraso biologikoa, orban zuriak sortzen zituena. Bestalde, bastidore finkoak, ziririk gabekoak, ez zuen usten euskarria tenkatzen. Horren ondorioz, mihisea deformatzen zen eta geruza piktorikoaren gainean markak zeuden. Hor, arrailak ikusten ziren mantu urdin baten gainean, eta ileak, ziur asko materialen elastikotasun galerarengatik. Bestalde, burruntzaliek oso harrotuta zeuden ertzak zituzten.

Hauxe izan da tratamendua: aurrealdean eta atzealdean metatutako zikinkeria kentzea, geruza piktorikoa itsasgarri naturalarekin finkatzea xurgatze mahaian, ertzak kentzea eta herdoilduta zegoen berniz geruza kentzea.

restauracion de Inmaculada de la Iglesia parroquial de San Andrés de Armiñón
Kontserbazio egoera zaharberritu aurretik

restauracion de Inmaculada de la Iglesia parroquial de San Andrés de Armiñón
Atzealdearen bista orokorra

restauracion de Inmaculada de la Iglesia parroquial de San Andrés de Armiñón
Garbiketa prozesuaren xehetasuna

restauracion de Inmaculada de la Iglesia parroquial de San Andrés de Armiñón
Zaharberritu ondoren

"Kalbarioko erromeriatik bueltan", Ignacio Díaz Olanorena

"Kalbarioko erromeriatik bueltan", Ignacio Díaz Olanorena, Arabako Arte Ederren Museoa

  • Egilea: Ignacio DÍAZ OLANO

  • Teknika: Mihisearen gaineko olio-pintura

  • Data: 1901-1903

Pinturaren gutxi gorabeherako dimentsioa 226 x 326 cm da. Tentsioa galduta zegoen eta hainbat deformaziorekin, eraginkortasunik ezaren eta oihalaren pisuarekin kopatuta zegoen bastidorearen kontserbazio egoera txarraren ondorioz. Koloretako geruza berniz geruza batekin ezkutatuta zegoen, aurreko esku hartze batean emandakoa, eta denboraren igarotzearen ondorioz herdoilduta.

Hauxe izan da esku hartzea: bastidorea ordezkatzea, forradura flotatzailea egitea, oihala babesteko eta egonkortasuna emateko, berniz geruza kentzea eta azken babesa.

Atzealdean, kartoi neutrozko atzeko babesak jarri ditugu, lana, hormako hezetasunetatik eta lekualdaketen bibrazioetatik babesteko.

Restauracion de Vuelta de la romería del Calvario de Ignacio Díaz Olano
Garbiketa baten xehetasuna

Restauracion de Vuelta de la romería del Calvario de Ignacio Díaz Olano
Pinturaren xehetasuna

Restauracion de Vuelta de la romería del Calvario de Ignacio Díaz Olano
Zaharberritu ondoren